Iveta Pupišová: Za každým úspechom je tvrdá práca a každý, kto niečo dokázal, to vie

Iveta Pupišová: „Za každým úspechom je tvrdá práca a každý kto niečo dokázal to vie.“
Iveta Pupišová pracovala 23 rokov v hotelierstve na rôznych pozíciách, od recepčnej až po riaditeľku 4-hviezdičkového hotela. Dnes je poradkyňou, trénerkou a mentorkou v segmente HORECA, venuje sa hotelovému mystery shoppingu a auditom hotelierskych prevádzok.  Radí hotelom ako zlepšiť svoje fungovanie, ako správne motivovať a organizovať.
Uvádzate, že hotely patria k celému vášmu profesionálnemu životu. Čo bolo impulzom alebo čo vás viedlo k tomu, že ste si vybrali práve hotelierstvo?
Všetko sa to začalo  na Zákopčí   u Kordišov  v krčme  mojej babky, kde som sa narodila. Tu sme do mojich  dvoch rokov žili s rodičmi. Potom sme sa presťahovali do Čadce. Toto prostredie ma veľmi ovplyvnilo,  ale to som  pochopila až neskôr, že „gény nezaprieš“.   
Začínali ste ako recepčná v hoteli spoločnosti INTERHOTEL Ružomberok, v Hoteli Boboty. Na čo najradšej si z tohto obdobia spomínate?
Tu  som  pochopila, že tento svet ku  mne patrí a v hoteli sa cítim  ako ryba vo vode.  Hotel bol vtedy jedným z najlepších v sieti Interhotel. Vysoká úroveň gastronómie a celkovo servisu. Hostia chodili na večeru v spoločenskom oblečení a pamätám si, keď zhasli svetlá v reštaurácií, pochopila som prečo, až keď čašník vyšiel z kuchyne z flambovacím vozíkom a pripravoval flambovanú valašku. To bola gastrošpecialita. Tu som sa naučila všetkému čo má robiť dobrá recepčná a osvojila som si ako funguje recepcia  hotela.   
Neskôr ste pracovali vo viacerých hoteloch v rôznych funkciách. Ktorá pracovná pozícia vám podľa vás dala „najviac“.....do života a profesijnej kariéry?
Ja som  človek,  ktorý sa potrebuje posúvať stále dopredu a mať nové výzvy. V Hoteli Boboty som dostala základ na recepcii, lebo  recepcia je zrkadlo celého hotela. Čo sa týka riadiacej práce, tak Hotel Grand Jasna, kde  som už riadila svoj prvý tím ako šéf recepcie. Do  medzinárodnej siete som vnikla v pôsobení pre sieť INTERCONTI v hoteloch FORUM a neskôr CROWNE  PLAZA.   
A ktorá bola pre vás najväčšou výzvou a prečo?
Skaritz Hotel & Residence. V tomto hoteli som pracovala už na preoppeningu a celkom 3,5 roka. Vytvorila  som  spolu  s tímom  štandardy nezávislého  hotela, sama som  si trénovala personál  už  pred nástupom  do zamestnania. Tu som  pochopila, že všetko je v ľuďoch a o ľuďoch.   
Nakoniec ste hotelierstvu ale po 23 rokov dala „zbohom“ a prešla na poradenské služby hotelierom. Dôvod?
Nie nie. Moju lásku  by  som nikdy neopustila. Len  som  nezostala verná jednej. Pri  mojej  práci  sa pohybujem stále v hoteloch, len vždy v inom. Začínam auditom a pomáham nastavovať, aby hotel fungoval lepšie a spolu odstraňujeme nedostatky. Trénujem  personál, a následne  robím  mentoring. 
Založil ste  Akadémiu hoteliera. O čo konkrétne sa jedná? Dôvod jej založenia a doterajšie výsledky?
K založeniu „Akadémie hoteliera“ ma inšpirovali moji klienti a odborná verejnosť, ale takisto aj každodenné stretávanie sa s týmto prostredím. Pre malé hotely a penzióny môžu byť uzatvorené individuálne tréningy finančne náročné, a preto prinášame novú alternatívu. Akadémia hoteliera funguje systémom otvorených tréningov, kde majú klienti možnosť konzultovať všetky pracovné problémy, s ktorými sa dennodenne stretávajú a zároveň majú príležitosť vymeniť si skúsenosti a poznatky s kolegami z iných hotelov. Zamestnanci v oblasti hotelierstva, ktorí majú záujem na sebe pracovať a neustále rozvíjať svoj potenciál sa môžu akadémie zúčastniť tiež. Takisto je akadémia otvorená pre všetkých začínajúcich podnikateľov v hotelovom segmente.
Školeniu personálu v slovenských hoteloch a penziónoch sa venujete už nejaký čas. V čom vidíte najväčšie slabiny ľudí pracujúcich v gastronómii?
Ryba smrdi od hlavy. Hotely a penzióny  prevádzkujú aj  ľudia bez praxe  v hoteliérstve, ktorí  sú vo väčšine  prípadov najväčšou slabinou. Nerozumejú práci,  svojimi  neprofesionálnym zasahovaním  škodia bussinesu.  Myslia si, že reštauráciu alebo hotel môže prevádzkovať každý.
Aký je teda základný predpoklad úspechu v hotelierstve?
Základom  úspechu je dobré nastavenie  podniku,  dobrá organizačná štruktúra a systém. Zaškolený a profesionálny personál s orientáciou na klienta. Hotelový bussines je tvrdá ale krásna práca. Najväčšou odmenou  je spokojný hosť, a to je pre zamestnanca ako voda na mlyn.
Čo by mal podľa vás ponúkať naozaj kvalitný hotel?
Veľa majiteľov investuje do interiéru, ale na ľudí zabúda. Dobré služby a kvalitný personál.
Ste úspešná podnikateľka, stretávate sa so závisťou?
Áno, ale vždy si poviem, že keď  sú  ľudia závistliví, tak  ich  ten hore potrestal a ja ich poľutujem. Lebo ľudia čo závidia sú potrestaní sami. Za každým úspechom je tvrdá práca a každý kto niečo dokázal to vie.
Čo vám v bežnom živote robí najväčšiu radosť?
Keď mi povie majiteľ, že som nakopla jeho ľudí k aktivite, že môj tréning pomohol alebo keď vidím,  ako sa  pred  mojimi  očami menia, otvárajú sa a hovoria o svojich nedostatkoch, ktoré chcú odstrániť. Dnes mi konkrétne povedali, zem môj tréning bol motivačný.  
Riadite sa v živote nejakými zásadami? Ktorými?
Všetko čo robíš rob najlepšie ako vieš.
Žijete už niekoľko rokov mimo Kysúc. Nechýbajú vám?
Do Čadce sa snažím chodiť vždy  keď mi to čas dovolí. Žije tam  moja mama a mojej sestry s rodinami. Mam tu samozrejme aj priateľov. Cítim sa tu veľmi dobre  a akosi mladšie ako inde . Keď stretnem profesorku z gymnázia, a vola na mňa .Iveta ako sa máš?, videla som ťa v telke. Tak to je vždy milé lebo ja „telku“ nemám.
Váš odkaz Kysučanom?
????? no veď aj ja som  Kysučanka. 
Silvia Kajanková
Snímky: archív Iveta Pupišová

Hodnotiť článok: 
Average: 5 (2 votes)